I've turned into a statue.

En gång fick jag höra att jag är intressantare än jag gör mig på bloggen, att det är mer spännande när jag skriver än när jag lägger ut bilder. men ajg visar det inte, jag tog det till mig men gjorde inget av det. jag blev glad men fortsatte ändå bara lägga ut fula bilder på fult folk som ingen ändå bryr sig om (alltså egobilder ungefär). Jag oroar mig över skolan, faktiskt. lite. jag bryr mig inte om den men jag oroar mig ändå för den, över betygen över allting. att det är nu det gäller, att det är nu jag ska satsa. Satsa? jag vet inte hur man satsar på skolan, och plugga? Det har jag ingen aning om hur man gör, för det har jag aldrig gjort. Jag klarar det inte heller, att gå upp varje morgon och gå dit. Se alla ansikten som tittar, alla lärares oroliga blickar. När de tar mig i armen, drar i mig lite och frågar hur jag mår, omtänksamt. fint. men jag vill inte se deras oroliga blickar falla på mig, vill inte se dem i ögonen då jag ser att de rynkar lite på ögonbrynen och ser oroliga ut. "Hur ska det egentligen gå med det här barnet? Hur ska hon överleva?" Gör jag ens det? Överlever menar jag, för det känns inte som det. Det känns inte som att jag lever. Jag går, jag flyr, jag försvinner. Jag spyr utan att spy, det kommer inget men magen vrider sig ut och in hela tiden, den vrider och vänder sig, min blick flackar, allt snurrar och det känns som att jag ska falla ihop mitt på golvet. Det kommer skrik ur min hals, det ränner blod i hela kroppen. Jag ser ansikten överallt och ingenstans, de flockar sig kring mig men sträcker jag ut handen finns det inget där, det är bara i mitt huvud de finns. Det är bara i mitt huvud som de leker med mig. För det gör de, de leker med mina tankar, vrider dem hit och dit, får mig att tänka det och det andra. Kanske borde lägga mig lite, försvinna lite. Kanske jag ska göra. Försvinna. Om än bara för ett tag. Bara falla bort, låta mörkret ta mig för en stund. För det är ju lockande. Jag vill ju ha det så, eller? Jag vet knappt längre.
Och där har vi det, ett inlägg från mina spridda tankar. helt oplanerat. Något som egentligen inte borde publiceras men som jag gör ändå. För jag orkar inte ta tag om det, sluta det från allmänheten och för att jag alltid gjort det, publicerat mina tankar här. Publicerat en stor del av mitt inre.

Kommentarer
Postat av: Lina

Även om jag inte vet vad som hänt och hur du mår så tänkte jag berätta om när jag gick i nian bara för detta verkar så hemskt och jag känner igen mig.

När jag gick i nian höll mina föräldrar på att separera och killen som jag vart så jävla kär i gjorde slut med mig efter 14 månader. Varje dag i skolan var ett rent helvete, varje dag efter skolan var ett rent helvete för jag visste att jag skulle behöva gå dit dagen efter, jag kom sent varje morgon och gick hem tidigare jämt. Hemma var det hemskt. Vi bodde i ett hus, jag, min syster och mina föräldrar som inte sov i samma rum längre. Inget var bra och jag grät ganska ofta. Jag minns under utvecklingssamtalet i nian när min lärare frågade hur jag mådde, inför min pappa och jag sa att jag mådde bra. Både min lärare ( bästa läraren någonsin) och min pappa sa att de visste att jag inte mådde bra. De kände inte igen mig som jag varit de senaste månaderna. Mina ögonlock brände och jag tittade ned i golvet för jag ville inte gråta. Hon frågade om jag ville prata med en kurator eller skolsköterskan och jag svarade nej. Sen flyttade vi, jag kom över den där killen som sårat mig något fruktansvärt och jag hade en bästa vän under denna tiden som är det bästa som hänt mig. Jag började också gymnasiet och jag lovar dig, det är det roligaste jag gjort i hela mitt liv, Jag älskar gymnasiet! Jag vet inte varför eller ens om detta bara gör dig mer förvirrad men jag ville mest skriva att det brukar bli bättre. ( Jag vet ju inte vad detta handlar om eller hur du känner men jag vet inte, kände igen mig i det du skrev). Hoppas det bättre snart! Puss

Svar: Detta var någon av de finaste kommentarerna jag fått. Tack så jättejättejättemycket. Jag blev jätteglad att du delade med dig, och det hjälper hoppet.Glad att det blev bättre för dig.
Tack, igen. Puss<3
Timbe

2012-10-03 @ 21:12:20
URL: http://Mieltymys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0